26 October 2011

SOLAT


::..BILA DISEBUT TENTANG SOLAT...::

Bila disebut tentang SOLAT, rasa diri tidak perlu ambil TAHU, kerana rasa dah TAHU..

Tapi bila SOLAT..

Kita BACA namun penghayatannya tiada..
BACAAN pun belum tentu SEMPURNA..
FIKIRAN entah kemana..
THOMA'NINAH tidak ada..
LAJU bertarung dengan MASA..
LEWATKAN SOLAT perkara BIASA..
Ambil WUDHU' juga sambil lewa..
NIKMAT solat tidak terasa..
dan KETENANGAN itu belum HADIR juga..

“Maka CELAKAlah orang yang SOLAT, iaitu orang yang LALAI terhadap SOLAT mereka.” (Al Ma’un, 107:4-5)

Astaghfirullahalazim..¸.•
— wit


Makna dalam Solat
Robighfirli…ampuni aku,
warhamni…rahmati aku,
wajburni…tutupi berbagai keuburukanku,
warfa’ni…angkat derajatku,
warzukni…beri aku rezeki,
wahdini …beri aku petunjjuk,
wa’afini….beri aku kesehatan,
wa’fuanni…maafkan aku” .

No comments: