24 February 2012

NAJEEB HINA RASULULLAH SAW DALAM TWITTERNYA.

NAJEEB HINA RASULULLAH SAW DALAM TWITTERNYA.



Wartawan Mohammad Najeeb A. Kashgari atau lebih dikenali Hamza Kashgari, 23 ditahan di Malaysia dan akan dihantar pulang tidak lama lagi ke Arab Saudi dimana beliau telah menghina Rasulullah SAW dalam twitternya dan melarikan diri ke Malaysia setelah menerima beribu ancaman bunuh. Tuduhan jenayah keatas beliau kerana menulis di Twitternya perbualan olok-olok antara dirinya dan Islam Nabi Muhammad.

"Pada hari lahir anda, saya mendapati anda di depan saya di mana-mana jua saya pergi," tulis beliau dalam satu tweet. "Saya suka banyak perkara mengenai anda dan membenci orang lain, dan terdapat banyak perkara tentang anda saya tidak faham."

Antara lain berbunyi: "Tiada wanita Arab Saudi akan pergi ke neraka, kerana ia adalah mustahil untuk pergi ke sana dua kali."

Yang pastinya hukuman berat keatasnya di Arab Saudi menunggu disana. Silap-silap kena pancung si Najeeb ini. Kenapa engkau tidak di lahirkan di Malaysia! Kat Malaysia hina Rasulullah SAW sudah menjadi perkara biasa kerana hukuman menghina menteri adalah lebih teruk daripada menghina Rasulullah SAW.

Baca DISINI.


Komen penulis.

Yang satu bernama Najeeb ini hina Rasulullah SAW, dan yang lagi satu Najibgadai akidah pulak.

Nauzubillah minzalik.

Wasallam.

No comments: